2011. május 21., szombat

Cérna képeim!


Szép volt a lány és szomorú,

s a nyári égbolt, ha lehet,
a levelek az ágakon,

rög és bogár még csöndesebb,

még csendesebb, hogy válaszolt,

válasza olyan árva volt,
oly árva volt szava a lánynak:
"Nem mehetek, kicsi a házad!
Nem mehetek, kicsi a házad!"


                                                           Pilinszky: A madár és a lány






Jobban jársz, ha észre sem vesznek,
Mert egy pillanat alatt tönkretesznek.
Ha a törvényt, a rendet végre megérted,
Készen várod, mikor jönnek majd értem, meg érted.
Szívem védem, mert nincs még egy ilyen vagyon,
S talán én vagyok a negyedik bölcs majom.

                                               Avernus : A negyedik bölcs majom








Az álmok, a vágyak, a célok, mind oly szépek,
Az emberek, a lányok, mikor mind énrám néznek,
Könnyben úszik a szemem, de tudom győztes vagyok,
Mer' bajnok szívvel születtem, és majd bajnokként is halok,
Az álmok, a vágyak, a célok, mind oly szépek,
Az emberek, a lányok, mikor mind én rám néznek,
Könnyben úszik a szemem, de tudom győztes vagyok,
Mer' bajnok szívvel születtem, és majd bajnokként is halok.

      Tommy Lajtos feat. Lil-G : Az álmok, a vágyak -      dalszöveg








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése